Reklama na drese je dôležitým príjmom takmer každého futbalového tímu. Najlepší sponzoring má Barcelona, ktorej do kasy za jedinú sezónu pribudne dvadsaťpäť miliónov libier.
Zaujímavé je, že Qatar Foundation je nezisková organizácia, ale napriek tomu platí za propagáciu doslova nekresťanské peniaze.
Manchester United je síce s dvadsiatimi miliónmi libier na treťom mieste, ale od sezóny 2014/15 si vďaka zmluve s Chevroletom prilepší o osem miliónov. Od budúceho ročníka La Ligy narastie aj pokladňa Realu Madrid, ktorý bude mať na dresoch nápis Fly Emirates. Jedná sa dokonca aj o premenovaní Santiaga Bernabeua podľa tohto sponzora.
Nasledujúca tabuľka, ktorá zobrazuje príjmy futbalových klubov za sponzorov na drese v sezóne 2012/13, jasne ukazuje, že celkovo najlepšie zmluvy majú anglické kluby.
1. Barcelona - 25 miliónov libier (Qatar Foundation)
2. Bayern Mníchov - 23.6 miliónov libier (Deutche Telekom)
3.-6. Manchester United - 20 miliónov libier (Aon)
3.-6. Liverpool - 20 miliónov libier (Standard Chartered)
3.-6. Manchester City - 20 miliónov libier (Etihad Airways)
3.-6. Sunderland - 20 miliónov libier (Invest in Africa)
7. Real Madrid - 16,8 miliónov libier (Bwin)
8. Chelsea - 13.8 miliónov libier (Samsung)
9.-10. Tottenham Hotspur - 10 miliónov libier (Autonomy & Investec)
9.-10. AC Miláno - 10 miliónov libier (Emirates)
Komentáre